שיקום הפה ואסתטיקה – 2019 המילה האחרונה!

שיקום הפה הוא שם כולל לכל הענפים של רפואת שיניים העוסקים בהחלפה של שיניים חסרות. כל מה שקשור לסגירת פערים בפה על ידי כתרים, גשרים, תותבות ושתלים.

זוהי התמחות הדורשת מיומנות טכנית רבה. בתחום רפואת השיניים ענף "שיקום הפה" ו"אסתטיקה שיניים ופה" דורשים הכשרה של שלוש שנים נוספות.

הרופא מייעץ בהתאם לתחום התמחותו באיזו אפשרות לבחורשן נשלפת או קבועה, כתר או שתל, תלויה במצב בריאות הפה והלסת של המטופל ובהתמחות הרופא המטפל.

אל תפספסו את קידמת הטכנולוגיה

תהליך השתלת השיניים הוא צורך שגדל ככל שתוחלת החיים ארוכה יותר. כולנו רוצים להנות מאכילה יעילה הכוללת נגיסה ולעיסה. אך לא פחות חשוב לנו חיוך אסתטי ובריא.

בכל טיפול שיניים משקיעים מאמץ במראה הסופי. משתדלים לתת לשיניים החדשות גוון וצורה תואמים לשיניים הקיימות. היום, בשיטות החדשות, קל יותר להגיע למראה של שיניים מושלמות.

כשאתם בוחרים היכן לבצע את ההשתלה וודאו שאתם זוכים להנות מקדמת הטכנולוגיה.

שיקום הפהכשמדברים על אסתטיקה שיניים הן במקום הראשון

לא מזמן התפרסמה ברשתות תמונה של אדם מחייך שחסרה לו שן. מתחת לתמונה היה כתוב "האם שמתם לב שחסרה לו גבה?". השן החסרה שלו מושכת את כל תשומת הלב. לא שמים לב שחסרה לו גבה… זוהי דוגמה מצויינת לחשיבותו הרבה של חיוך בריא ואסתטי. זו הסיבה שמשקיעים כל כך הרבה בפיתוחים טכנולוגיים בתחום אסתטיקת השיניים.

זה משהו שלעולם לא נתפשר עליו.

מה ההבדל בין שיקום הפה לרפואת שיניים אסתטית?

אסתטיקה ושיקום הפה נושקים זה לזה. כל שיקום שיניים תמיד ישיג את שתי המטרות. גם שיניים יפות וגם יכולת נגיסה ולעיסה.

ההבדל ביניהם הוא הפוקוס של הרופא ותחום המומחיות שלו.

שיקום השיניים מוצלח מאפשר לך לחייך חיוך יפה ומלא שיניים, לכן הוא נחשב קוסמטי. החשיבות של אסתטיקה שיניים אחידות, צבע זהה ועוד, כלולה בכל טיפול שיניים רפואי. התחומים התערבבו.

בכל זאת תחום האסתטיקה בטיפולי שיניים מדבר על:

• יישור שיניים
  • הלבנת שיניים
  • מילוי בצבע השן
  • כתר חרסינה
  • גשרים פורצלן
  • הרכבת מליטה
  • שתלים

הנטייה היום לקצר את התהליך ולאפשר למטופל לקבל קשת שיניים שלמה חדשה וקבועה, שהיא גם אסתטית וגם פותרת את הבעיה. על מנת להבין את השיטה בואו נדבר על המעבר לשתלים דנטליים.

שיקום שיניים – העולם עובר לשתלים

שתלים דנטליים הם השיטה המועדפת כיום בכל הקשור לשיקום שיניים. על פי נתונים אחרונים בישראל מתבצעים מעל 100,000 השתלות שיניים בשנה.

איך זה עובד?

השתל מוברג לתוך עצם הלסת ומחליף את השן הרגילה כולל השורש שלה. השתל עשוי טיטניום שהוא חומר עמיד שמתאים לרקמה האנושית.

האפשרות לקבע את השיניים החדשות באופן יציב בפה עדיף על הסרה והנחה יומיומית. לכן שתלים דנטליים מקבלים היום עדיפות ראשונה.

שיקום הפה בעזרת שתליםהיתרונות של שתלים דנטליים:

• מחזיקים מעמד שנים רבות, עד כה דווח על 20 שנה
  • יש כמה גורמים נוספים שיכולים להשפיע על עמידות השתל, כמו הרגלי צחצוח השיניים, עישון כבד, צפיפות העצם, צורת הלעיסה, חריקת שיניים ועוד.
  • קבועים ואין צורך או חשש שיפלו
  • התחושה של פה מלא שיניים חדשות, מגביר את תחושת הביטחון. גם הצורה שבה ניגשים לאכול היא בטוחה יותר.
  • ועכשיו – מהירים יותר. השתלת השיניים נעשית ביום אחד

שיקום הפה ביום אחד תודה לטכנולוגיה!

עד לא מזמן השתלות שיניים היו תהליך ממושך שלקח עד שנה ואף יותר. ראשית היו מכינים את הפה להשתלה, כלומר עקירות במקרה הצורך, הרמת סינוס, השתלת עצם. היו מחכים מספר חודשים עד שהפה החלים ואז מבצעים את ההשתלה ומכסים במבנה זמני. לאחר עוד מספר חודשים בהם מוודאים שהשתל נקלט היו מחליפים את המבנה הזמני במבנה קבוע. זו דרך טובה אך יש היום דרך טובה ממנה.

היום תוכלו ליהנות מטכנולוגיה חדשנית שמאפשרת שיקום הפה ביום אחד.

הרבה אנשים נרתעים מתהליך ארוך ועכשיו כשאפשר לסיים את הכל ביום אחד אין סיבה לא לעשות זאת

איך מתבצע שיקום הפה ביום אחד?

שיטה חדשה שמאפשרת שיקום הפה ביום אחד היא אול און 4 שהיא השיטה המובילה היום בתחום השתלות השיניים.

מכיוון שהיא חדשה לא כל רופא יכול לבצע אותה. חשוב מאד לבחור את הרופא הנכון.

השתלת שיניים היא הליך כירורגי ויש צורך במיומנות ובניסיון. על מנת להגיע למיומנות הטכנית הנדרשת מקבלים הכשרה מיוחדת במאלו קליניק העולמית.

שיטת אול און 4 המילה האחרונה בטכנולוגיית השתלות השיניים

כשמדברים על שיטת אול און 4 הראשון שחקר וגילה את השיטה הוא דר' פאלו מאלו מפורטוגל. דר' מאלו ייסד את מאלו קליניק בפורטוגל, הכשיר ולימד רופאים רבים וכיום מוביל רשת מרפאות בינלאומית המונה כ60 סניפים ב20 מדינות בעולם.

כיצד קידם המחקר של דר' מאלו את תחום השתלות השיניים העולמי?

דר' מאלו בדק בעיקר את הדרך שבה מתחלק העומס המופעל על השיניים בעת הלעיסה, ואת המשקל שמונח על חלקי הלסת השונים. הוא הבין שעיקר העומס יושב על ארבע נקודות. אלו הן שתי השיניים הקדמיות ביותר ושתי השיניים האחוריות ביותר.

דר' מאלו גילה שאפשר להסתפק בהשתלת ארבעה שתלים מרכזיים, תוך הקפדה על הזווית המדויקת, ועל 4 שתלים אלה בלבד לבנות את כל הפה. כך אפשר לצמצם את ההתערבות הכירורגית למינימום וגם לקצר זמן.

הוא קרא לשיטה החדשה הזאת אול און 4.

שיקום הפה עם אול און 4All on 4

שלא כמו בהשתלות הרגילות, בהן כל שן מושתלת באופן עצמאי, בשיטת אול און 4 משתילים 4 שתלי בסיס ייחודיים עשויים טיטניום, ועליהם מלבישים את קשת השיניים החדשה.

המחקרים שביצע דר' מאלו אישרו שלהשתלות רגילות ולהשתלות בשיטת אול און 4 יש את אותה ההצלחה. אין יתרון בלהמתין כמה חודשים ולחלק את העבודה לשלבים.

שיקום השיניים יכול להיות דחוף עבור אנשים שמצבם קשה. חלקם לא יכולים להמתין זמן רב וזקוקים לפתרון מהיר.

גם אנשים שמשתמשים בשיניים תותבות יעדיפו את היכולת לצאת מהטיפול עם קשת שיניים שלמה ביום אחד!

שיקום שיניים תחת טשטוש להרגעת המטופל

כאשר מדובר בהליך כירורגי צפוי שיהיה הדבר כרוך בכאבים. רפואת השיניים מאז ומעולם ערוכה לסוגי הרדמה שונים, גם בטיפול רפואי רגיל. במקרה של השתלה בשיטת אול און 4 הטיפול נעשה תחת טשטוש. המטופל שומע כשמדברים אליו ומגיב כרגיל אך אינו חש כאב. מטופל רגוע מאפשר לרופא לבצע את עבודתו ללא הפרעה.

הטשטוש חולף כחצי שעה אחרי גמר הטיפול. נדרש להגיע עם מלווה כדי לא לנהוג כמה שעות לאחר מכן.

תהליך ההחלמה לאחר השתלת השיניים

השתלת שיניים היא הליך כירורגי. היא מבוצעת תחת טשטוש ובתום התהליך המטופל נמצא בחדר התאוששות לכחצי שעה. לאחר מכן צוות המרפאה מתדרך אותו ומצייד אותו באנטיביוטיקה, למניעת זיהומים.

בנוסף נערכים במרפאה לנפיחות וכאבים בימים הראשונים.

לאחר השתלת השיניים, בנוסף לאנטיביוטיקה למניעת זיהום כל מטופל מקבל ערכת מי פה לשטיפה יומיומית ושקית קרח להניח על הלסת להרגעת הנפיחות.

צוות המרפאה זמין לענות על שאלות בכל עת.

תהליך ההחלמה לאחר השתלת שיניים – דרכי טיפול:
  • כאבים בימים הראשונים

בעקבות ההליך הכירורגי הגוף מרפא את המקום, אנו חשים כאב ברמות שונות, הנחלש ככל שתהליך ההבראה מתקדם. בדרך כלל כעבור יומיים אפשר לחוש הקלה.

כיצד נטפל בכאבים:

אם הכאב חזק מומלץ להשתמש במשככי כאבים. הכאב ייחלש תוך מספר ימים ואפשר בהדרגה להוריד את המינון. משככי הכאבים מסופקים על ידי המרפאה.

שימו לב –

אם הכאב אינו נחלש ואינו עובר גם אחרי יומיים, יש ליצור קשר מיידי עם המרפאה לבדיקת רופא. דבר זה קורה לעיתים נדירות מאד אך חשוב לדעת מה לעשות במקרה כזה.

• נפיחות בפנים

נפיחות באופן כללי היא תוצאת לוואי של פעולת ההבראה של הגוף. בכל פציעה וגם בעקבות ניתוח. הנפיחות היא סימן שהאזור עדיין מנסה להחלים.

כיצד נטפל בנפיחות:

מומלץ לקרר את האזור על ידי קומפרסים, מטלית קרה, או שקית קרח שמקבל המטופל בצאתו מהמרפאה.

• רגישות בימים הראשונים

ניתן לצפות לרגישות בחניכיים לאחר השתלת השיניים.  כמו כן תהיה רגישות בנקודות החיבור של השתלים לעצם הלסת.

כיצד נטפל ברגישות:

בימים הראשונים ההמלצה היא להימנע מאוכל מוצק ולאכול מזון רך.

אחרי כמה ימים אפשר לאכול מזון מוצק כמו ירקות , אגוזים וחלבונים.

בשלב הזה ניתן כבר לנגוס וללעוס באופן טבעי ללא חשש.

כמה זמן לוקח תהליך ההחלמה לאחר השתלת השיניים?

בדרך כלל תהליך ההחלמה לאחר השתלת השיניים יכול לנוע בין יומיים לבין שבוע שבועיים. חשוב לאמר שזה הממוצע וקשה לנבא בוודאות עבור מטופל מסויים.

הגורמים המשפיעים על מהירות ההחלמה הם קודם כל בריאות הפה והלסת ההתחלתית של המטופל והנתונים הגנטיים שלו. נתון שני שמשפיע על ההחלמה הוא מהירות קליטת השתל והצלחת הקליטה. איכות השתלים והחומרים בהם משתמשים בהשתלה, וכמובן המיומנות והנסיון של הרופא המבצע את ההשתלה.

כל הגורמים האלה יכולים לקצר את תהליך ההחלמה לאחר השתלת השיניים ולקרב את היום בו תוכלו להרגיש חופשיים לאכול ולחייך כאוות נפשכם.

אתם שואלים המומחים עונים:

מהו השתל הטוב ביותר שיש כיום?

השתל הוא הבורג שמחליף בתוך עצם הלסת את שורש השן המקורי. עליו מלבישים את השן החדשה. ישנם כיום הרבה מאד סוגי שתלים והרבה חברות המייצרות אותם. כדי לא ללכת לאיבוד בין הכל הסוגים השונים בקש מהרופא להמליץ לך מהו השתל המתאים עבורך .

מה בודקים כשבוחרים שתל?

• איכותו של השתל – נבדק על פי תו תקן
  • עמידות מתועדת – על פי דיווחים של מטופלים ניתן לראות ששתל מחזיק מעמד שנים רבות. במצב של היגיינת פה סבירה, ללא עישון כבד וחריקת שיניים, שתלים מאריכים שנים יחד עם האדם.
  • מבנה הלסת
  • איכות העצם – לעיתים יש צורך בהשתלת עצם במקרים שצפיפות העצם אינה מספקת.
  • עלות השתל – יש להתחשב גם ביכולת הכלכלית של הלקוח, אך ההחלטה חייבת לקחת בחשבון את הנתונים לטווח ארוך.

הרופא בודק ומסכם את התוצאות ומחליט, בשיתוף עם המטופל, באילו שתלים לבחור.

האם יש השתלות שיניים ממוחשבות?

כרגע השימוש במחשב הוא בעיקר בשלב התכנון. הרופא נעזר בצילום CT של המטופל כדי להבין את הזוויות הנכונות והמיקומים המדויקים. המחשב נותן תמונה תלת ממדית המסייעת לרופא לתכנן הכל מראש.

בעתיד ניתן יהיה לעקוב אחרי ההשתלה בזמן אמת במהלך הניתוח. בעזרת הבקרה על מסך המחשב אפשר יהיה לכוון ולנווט לנקודות המדויקות.

אילו פיתוחים טכנולוגיים נחשבים לחדשים ביותר?

היום ב2019 השתלים הולכים ותופסים את מקום הכתרים הגשרים והתותבות. היתרונות של קביעות לעומת הסרה יומית ברורים. כמו כן קל לנקות את השיניים המושתלות, בדיוק כמו לנקות שיניים רגילות. בתוך תחום השתלים החידוש הבולט והפופולרי ביותר הוא השתלת שיניים בשיטת אול און 4. לסיים את התהליך ביום אחד.

ד"ר ערן פרמון ממרפאת מאלו קליניק ברמת השרון, הוא הרופא המוביל והמנוסה בשיטות חדשניות להשתלת שיניים. והנציג הרשמי והבלעדי של רשת מאלו קליניק העולמית. ההשתלות מיושמות על פי הפרוטוקול של מאלו קליניק ומשתמשים אך ורק בחומרים וחלקים המיוצרים בחברה. איכות גבוהה זו מבטיחה אחוזי הצלחה גבוהים – 98%.

שיחת ייעוץ ללא תשלום!

צרו קשר עוד היום, כדי להבטיח לעצמכם פה בריא ואסתטי בקלות ובמהירות.

מיתוסים ברפואת שיניים
התקשרו אלינו!